Wyzwanie Czytelnicze 3660 stron (2020)

piątek, 25 maja 2018

194. Męska kartka z okazji 30-tych urodzin

Witajcie :)

Siostra poprosiła mnie o wykonanie kartki 
z okazji 30-tych urodzin jej brytyjskiego przyjaciela Michaela.

Kartka miała zawierać haft, więc zaczęły się poszukiwania.
Po kilku godzinach udało mi się znaleźć idealny wzór.




Michael jest smakoszem piwa (chyba jak każdy facet), 
więc kufel z bursztynowym płynem wydał mi się doskonałym elementem kartki.
Drugim elementem jest rak - w moim hafcie ma podwójne znaczenie.
Po pierwsze, nie wiem czy wiecie, ale raki to idealna przystawka do piwa,

 (źródło)


po drugie - moja siostra jest zodiakalnym rakiem :)
Dodatkowym akcentem miała być polska flaga.
Co prawda ta flaga  nijak mi nie pasowała do całości,
no ale cóż, mus to mus, mnie podobać się nie musi ;)

Pomijając incydent z flagą, sam projekt bardzo mi się podobał, 
więc ochoczo zabrałam się do pracy.
Biorąc pod uwagę fakt, że haft jest dość sporych rozmiarów (jak na kartkę),
a legenda zawierała łączone kolory, wybrałam optymalną kanwę o gęstości 16ct.
Nie lubię haftować dwoma nitkami na 18ct, xxx wydają mi się takie ściśnięte.
Już podczas rysowania linii pomocniczych wiedziałam, 
że kartka będzie miała niestandardowy format zbliżony do A5.
Przeważającą większość kolorów muliny dobierałam sama, 
używając zarówno zam. DMC, jak i starych zapasów Ariadny.

Dla porównania haft bez konturów i z konturami:


















Kilka zbliżeń...




W końcowym efekcie kartka przybrała taką formę:


Niestety, zdjęcie nie oddaje naturalnych efektów kolorystycznych, 
w rzeczywistości barwy są bardziej wyraziste.


Dane:

wzór: "Bear with  crayfish" (Pivasik)
projekt: Natalia Saldusheva
wielkość wzoru: 65/72 xxx
mulina: zam. DMC + Ariadna, 24 kolory + 2 łączone
materiał: biała kanwa 16ct Tajlur


Kartka spodobała się zarówno siostrze, jak i jej przyjacielowi,
 co oznacza, że udało mi się sprostać zadaniu,
tak więc i mnie udzieliła się ich radość :)


Prace zgłaszam do wyzwania u Moniki:



Serdecznie zapraszam na jutrzejszy post.
Tematem przewodnim będzie... Dzień Matki :)

A już dzisiaj zapraszam wszystkich Rękodzielników 
do wzięcia udziału w kolejnym weekendowym spotkaniu on-line.





Dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze :)









13 komentarzy:

  1. Agnieszko, super hafcik dobrałaś na tę okazję i powstała fantastyczna kartka. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna kartka wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny hafcik i świetna kartka z nim powstała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aguś wyszło prze-genialnie. Jako zodiakalny raczek orzekam, że skorupiak wyszedł Ci świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł i super wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna kartka, podziwiam Cię za wyszukanie tak oryginalnego wzoru!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna kartka. Aguś, a na tym raku to są białe supełki? Ciekawy, przestrzenny efekt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak, na raku są supełki. Co prawda niedoskonałe, ale są :)

      Usuń
    2. Tak myślałam, naprawdę fajnie to wygląda.

      Usuń
  8. Kartka wyszła Ci rewelacyjnie!!! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  9. już chwaliłam tą kartkę na fb, ale i tu pochwalę, jest boska, to piwerko takie prawdziwe, a rak :) aż ma się ochotę na kawałeczke ;)

    OdpowiedzUsuń